Erasmus+


     Š.m. vasario 12 dieną 18 val. Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinėje mokykloje vyko visuotinis tėvų susirinkimas. Mūsų mokyklos psichologė Lina Motiejauskienė skaitė pranešimą tema „Ekranai – draugai ar priešai?“ ir informavo ką reikėtų žinoti tėveliams, prieš vaikams susipažįstant su išmaniuoju pasauliu. L. Motiejauskienė supažindino tėvus kodėl vaikai įsitraukia į kompiuterinius žaidimus ar virtualų bendravimą, pristatė išmaniųjų įrenginių vartojimo pasekmes ir kaip išvengti internetinių pavojų. Mūsų mokyklos direktorė Valė Urbelienė taip pat parengė pranešimą apie mokinių priklausomybę nuo išmaniųjų prietaisų. Remdamasi moksliniais tyrimais V. Urbelienė informavo tėvus, kad vaikų priklausomybė nuo išmaniųjų įrenginių yra problema, kuri nepastebima ir ignoruojama gali nemenkai pažeisti vaiko psichologiją.   

      Susirinkimo pabaigoje dalyviams buvo padalinti lankstinukai su informacija apie saugų internetą („Ar Jūsų vaikas saugus internete?“), kuriuos paruošė mūsų mokyklos mokiniai pagal projektą „Together Against Cyberbullying“.  


Š.m. vasario 10 – 14 dienomis 5 – 8 klasių mokiniai vykdė Saugesnio interneto savaitės veiklas. 8a klasės mokiniai ir jų anglų kalbos mokytoja (Reda Markauskienė) nusprendė parašyti rašinėlį „A Friend in Need is a Friend Indeed“ ir keletą ištraukų iš mokinių darbų paskelbti eTwinning platformoje. Vasario 10 ir 13 dienomis 5a and 6a klasių mokiniai kartu su Informacinių technologijų, rusų ir anglų kalbos mokytojomis (Rita Kabašinskiene, Laima Kaniauskaite, Asta Sinkevičiene) apsilankė Kauno rajono savivaldybės viešojoje bibliotekoje, kurioje visus pasitiko Virusas ir Piratas. Šie personažai žaismingai organizavo įvairias veiklas paminėdami Saugesnio interneto dieną. Mokiniai taip pat galėjo pasitikrinti savo žinias naudodamiesi mokymosi platforma „Kahoot!“. Visą savaitę 5 – 8 klasių mokiniai stebėjo įvairius vaizdo įrašus apie pavojus tykančius virtualioje erdvėje ir mokėsi kaip nuo jų apsisaugoti.


Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinės mokyklos dalyvavimas Erasmus+ KA229 Mokyklų mainų partnerysčių projekte „Kartu prieš kibernetines patyčias“ suteikė progą susipažinti, kaip kitur sprendžiamos kibernetinių patyčių problemos. 8 narių mokyklos mokinių ir mokytojų komanda skrido į Italiją susitikti su partneriais ir tęsti mokomąsias veiklas.

     Neapolyje mus pasitiko šiltas, ramus vėjas, maloniai kedenantis plaukus. Kadangi Lietuvoje buvo šalta, mes išvykome šilčiau apsirengę. Italijoje teko nusivilkti rudeninius drabužius, nes įdienojusi saulė pradėjo kaitinti. Iš Neapolio autobusu pasukome į Beneventą, kur mūsų jau laukė italų mokinių tėvai. Atvykę buvome pavaišinti  itališka vakariene, pasišnekučiavome su namų šeimininkais. Mus priėmė taip šiltai, kad iš karto pasijutome kaip namuose.

    Kitą dieną  papusryčiavę, nuvykome į mokyklą ir ten praleidome savo pirmąją dieną. Mūsų laukė daug pristatymų apie kibernetines patyčias. Viena iš įsimintiniausių buvo mokyklos „Telesi@“ prezentacija, kurios metu projekto dalyviai susipažino su mokyklos vykdomu projektu „Campania bullying stop” ir turėjo galimybę palyginti savo šalies ir Italijos įstatymus įvykus nusikaltimui internete.

    Vakare vykome į Kazertą – karališkuosius rūmus, kuriuos supa nuostabus sodas. Įspūdį paliko rūmuose esantys 1200 kambarių. Deja, dėl laiko stokos, visų nebuvo įmanoma apžiūrėti. Pavargę ir išalkę lauke suruošėme pikniką, atsigėrėme arbatos ir pasivaišinome užkandžiais. Tuomet sėdome į traukinį ir grįžome namo.

   Kita diena buvo tokia pat įspūdinga kaip ir ankstesnioji.  Mes pristatėme savo mokyklą ir savo šalį Lietuvą. Italai labai susižavėjo mūsų  krašto istorija. Vėliau stebėjome ir dalyvavome vaidinime, kurį padėjo surengti advokatas, atstovaujantis paaugliams teismuose. Tai neįkainojama patirtis, nes mes pamatėme, kaip jaučiasi auka ir kokios pasekmės laukia įvykdžius patyčias ar kitą nusikalstamą veiką. Ši diena padėjo pagilinti žinias apie kibernetinės patyčias, supratome, jog tai yra rimta problema.

    Toliau mūsų veiklos persikėlė į  „UniSannio“ universitetą. Ten išklausėme dvi paskaitas apie kibernetines patyčias ir po ilgų aptarimų, aiškinimosi ir gilinimosi tęsėme savo dieną Romėnų teatre. Apie jį mums daugiau papasakojo patys italų mokiniai. Tai žavi vieta, nustebinusi ne tik savo praeitimi, istorija, bet ir didingumu. Dar iki šiol negalime patikėti, kad lankėmės ten, kur kadaise vyko gladiatorių kautynės. Vėliau su gide nuvykome į „Strega“ likerio muziejų, kuriame turėjome galimybę susipažinti su prieskoniais ir įvairiais senoviniais įrengimais. Žodis „Strega“ reiškia ragana. Italai nuo žilos senovės iki pat šių dienų įsitikinę, kad jos egzistuoja. Mums teko išgirsti daugybę išlikusių legendų apie raganas.

     Mūsų viešnagei artėjant į pabaigą, išvykome į  Neapolį, į pajūrio miestą. Mūsų tikslas buvo apsilankyti  „Nisidoje“ – paauglių perauklėjimo namuose. Ten mus pasitiko inspektorius, kuris nuolat bendrauja su perauklėjamais paaugliais. Jis daug pasakojo apie gyvenimo sąlygas, net turėjome galimybę pabendrauti su vienu iš ten nuolat gyvenančių paauglių.

    Paskutinioji diena Italijoje buvo kupina liūdesio. Visi kalbėjo apie išvykimą ir apie ilgesį, kuris užklups tą pačią sekundę, kai teks atsisveikinti. Praleidę savaitę kartu su moksleiviais iš kitų Europos valstybių net nesusimąstėme, kaip sunku bus išsiskirti. Dar šiek tiek pavaikščiojome Benevente, klausėmės pasakojimo apie longobardų laikus. Dienos pabaigoje mūsų laukė atsisveikinimo vakaras. Ten buvo ne tik daug dainų, muzikos, šokių, bet ir ašarų. Išvykimo momentas buvo pats skaudžiausias:  nepraėjo nė  sekundė ir akyse pradėjo kauptis sūrios ašaros, nakties glūdumoje girdėjosi kažkieno kūkčiojimas. Net neįmanoma suskaičiuoti, kiek kartų mes vieni kitus apsikabinome, kiek verkėme ir kiek liūdėjome lyg tai būtų paskutinis mūsų susitikimas. Iš dalies taip ir buvo, nes tuo metu prisiminėme kiek daug nuostabių vaizdų pamatėme Italijoje, kiek nuostabių žmonių sutikome, kiek mes čia juokėmės, kiek daug sužinojome ne tik apie patį kraštą, bet ir apie kibernetines patyčias.

   Tai buvo įspūdinga kelionė, neužmirštama patirtis ir pačios gražiausios šypsenos mūsų veiduose tik dėl šio projekto. Dabar Italija – mūsų antrieji namai.

Gabija Kleizaitė

Erasmus+ projekto dalyvė

Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinė mokykla


   Pasibaigus Erasmus+ projekto „Kartu prieš kibernetines patyčias“ veikloms Italijoje mokyklos darbuotojai buvo pakviesti išklausyti įspūdžių netradicinėje aplinkoje, kur  pristatėme skirtumus tarp Italijos mokyklų ir mokyklų Lietuvoje. Projekto dalyviai – mokytojai pristatė mokymosi veiklas susijusias su saugumu Internete, papasakojo apie aplankytas vietas Benevente. Kolegos galėjo pasivaišinti Itališkais patiekalais.

Tiek daug įdomių ir prasmingų įspūdžių mūsų mokyklos mokiniai ir mokytojai parsivežė iš Italijos, kur vyko Erasmus+ projekto „ Kartu prieš kibernetines patyčias“ veiklos. Siekiant pasidalinti įspūdžiais su kitais mokyklos bendruomenės nariais mokyklos aktų salėje projekto dalyviai – mokiniai pasakojo apie įdomesnes mokymosi veiklas Italijos mokykloje, žymiausias aplankytas  vietas Benevente ir Neapolyje, Italijos mokinių ir mokytojų tarpusavio santykius.


     Mūsų mokyklos mokiniai ir mokytojai spalio 20-26 dienomis dalyvavo Erasmus+ mokyklų mainų projekto  „Kartu  prieš kibernetines patyčias“ mokymosi veiklose Italijoje. Minėta šalis mus pasitiko saulėtu ir itin šiltu oru. Jau pirmą dieną mūsų mokiniai aktyviai įsijungė į netradicines veiklas, tokias kaip vaidmenų pasiskirstymas ir moduliuotų situacijų vaidinimas pagal pateiktą scenarijų bei Italijos mokinių sukurtų situacijų stebėjimas. Mokiniai puikiai gebėjo apibendrinti įvykdytas veiklas. Didelį įspūdį visiems paliko susitikimas su Longobard Asociacijos atstovais, kurie supažindino mokinius su istoriniu Longobard laikotarpiu Campania srityje. Projekto metu mokiniai ne tik dalyvavo veiklose, bet ir aplankė žymias vietas Benevento mieste bei Neapolyje. Bendravimas su  dalyviais iš partnerių mokyklų atskleidė pačius nuostabiausius jausmus, tokius kaip nuoširdumą ir draugiškumą, pagalbą vienas kitam. Mokiniai sužinojo apie šalies kultūrą, papročius, kulinarinį paveldą, skanavo įvairius tradicinius Italijos patiekalus. Parsivežėme  įvairiapusės patirties ir gerų įspūdžių.


To be continued…  

Dėmesio! Erasmus+ programos KA229 bendrojo ugdymo sektoriaus mokyklų mainų partnerystės finansuojamo projekto „Together Against Cyberbullying“ veiklos bus vykdomos ir šiais mokslo metais. Projekto partnerių – Italijos ir Latvijos – mokyklose mokymosi mobilumai vyks spalio ir gegužės mėnesiais siekiant įgyvendinti iš anksto suplanuotas veiklas.

Tegul projekto dalyvių iniciatyvumas įkvėps naujiems darbams!


2019 birželio 19 dieną mokiniams organizuoti kibernetinių patyčių prevencijos užsiėmimai mokykloje norint paskleisti žinią apie Erasmus+KA229 Mokyklų mainų projekto veiklas Portugalijos mokykloje Agrupamento de Escolas de Sobreira. Panaudojus mokymo ir mokymosi veiklų medžiagą mokyklos psichologė Lina Motiejauskienė parengė pranešimą ir įtraukė mokinius į įdomią veiklą, kurioje ugdytiniai buvo ne tik pasyvūs klausytojai, bet ir aktyvūs dalyviai. Renginio pabaigoje veiklą apibendrino mokiniai pristatę paruoštus plakatus kitiems dalyviams.


Grįžę iš mokymo, mokymosi ir išmokimo veiklų Portugalijoje projekto dalyviai –mokytojai pakvietė visus kolektyvo narius susipažinti su vykdyta veikla Agrupamento de Escolas de Sobreira mokykloje. Mokytojai susidomėję klausėsi apie mokyklą, kurioje projekto dalyviai dalyvavo įvairiose veiklose, bei domėjosi ugdymo procesu ir švietimo problemomis Portugalijoje. Mokytojai – projekto dalyviai taip pat pavaišino kolegas portugališkais patiekalais.


2019 05 12 – 17 Erasmus+ KA229 mokyklų mainų partnerysčių projekto mokomųjų veiklų vykdymas Portugalijoje

2019 gegužės 12 dienos ankstyvą rytą Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinės mokyklos 8 klasių mokiniai ir mokytojos išvyko į Portugaliją. Mokiniai turėjo galimybę susipažinti su Amsterdame vyraujančia atsipalaidavimo atmosfera, kur visi aplinkui mėgaujasi bendravimu ir ramybe. Praleidę visą dieną Amsterdame, vėlai vakare mūsų mokyklos mokytojos ir mokiniai atvyko į Porto miestą.

Gegužės 13 dieną nuo ankstyvo ryto visi projekto dalyviai susirinko Portugalijos Agrupamento de Escolas de Sobreira mokykloje. Mokyklos direktorius ir miestelio meras pasidžiaugė mokytojų iniciatyva organizuoti tokio pobūdžio tarptautinius projektus, kurie skatina mokinių žingeidumą, gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti. Pirmiausia Portugalijos mokiniai pristatė pateiktis apie savo šalį, regioną kuriame gyvena ir mokyklą. Po kavos pertraukėlės kiekvienos šalies mokiniai turėjo pristatyti kokias projekto mokomąsias veiklas vykdė savo mokyklose vasario – gegužės mėn. laikotarpiu. Susipažinus su nuveikta veikla mūsų mokykloje, 8a klasės mokinė Aurėja Geištoraitytė pristatė video apie Lietuvą. Visi susidomėję stebėjo mūsų filmą.

Gegužės 14 dieną 9 valandą į Agrupamento de Escolas de Sobreira mokyklą atvyko vietinės policijos atstovas, kuris inicijavo ir organizavo debatus kibernetinių patyčių tema. Mokiniai dirbdami grupėse diskutavo ir dalinosi savo patirtimi. Taip pat jie pasikartojo anglų kalbos žodyną (susijusį su kibernetinėmis patyčiomis), pildė kryžiažodžius bei klausimynus. Pasitikrinę žinias ir padėkoję svečiui, po pietų mokiniai išvyko į Atradimų pasaulio muziejų Porto mieste. Po įdomaus gidės pasakojimo, visi turėjo galimybę pasiplaukioti valtimi ir susipažinti su didžiųjų geografinių atradimų istorija.

Gegužės 15 dieną 9 valandą visi projekto dalyviai klausėsi psichologės pranešimo apie kibernetinių patyčių poveikį ir kaip jas sustabdyti. Parinkti video įrašai ir įvairios istorijos susijusios su patyčiomis kibernetinėje erdvėje skatino visus susimąstyti kokią žalą sukelia netinkamas elgesys. Psichologė inicijavo diskusiją, norėdama, kad mokiniai patys ieškotų sprendimų kaip kovoti su kibernetinėmis patyčiomis. Po intensyvaus bendravimo ir bendradarbiavimo, mokiniai išsiruošė į pažintinę edukacinę ekskursiją į Porto senamiestį. Puikaus gido dėka mokiniai susipažino su šio miesto legendomis, klaidžiojo siauromis gatvelėmis ir grožėjosi spalvingais pastatais.

Gegužės 16 dieną nuo ankstyvo ryto vyko intensyvus darbas. Pirmiausia mokiniai peržiūrėjo kelis video įrašus apie kibernetines patyčias, po to pasiskirstę grupėmis aptarė tai, ką matė. Visos grupės gavo kūrybinę užduotį – sukurti trumpą situaciją, susijusią su kibernetinėmis patyčiomis, kurią reikėjo suvaidinti ir paruošti video įrašą. Mokiniai turėjo galimybę bendrauti ir bendradarbiauti.  Pasibaigus projekto mokomosioms veikloms mokykloje, visi išvyko į Porto miestą pasiplaukioti Douro upe ir susipažinti su jos istorija. Vakare visi apsilankė Port vyno muziejuje, kurio rūsiuose vyko edukacinė ekskursija. Mokiniai galėjo stebėti 5D filmą, atlikti interaktyvias veiklas bei pasivaikščioti vyno rūsiuose.

Gegužės 17 dieną nuo 9 valandos ryto vyko projekto mokomosios veiklos. Pirmiausia mokiniai bei mokytojai pildė klausimynus. Vėliau kiekviena mokinių grupė peržiūrėjo savo vakarykščius užrašus ir ruošėsi savo sukurto pasakojimo filmavimui. Po pietų mokiniai išvyko į Serralves šiuolaikinio meno muziejų – vieną iš labiausiai lankomų vietų Porto mieste. Mokiniai ir mokytojai klausėsi gidės pasakojimų bei aplankė Joanos Vasconcelos darbų ekspoziciją „Aš esu tavo veidrodis“. Grįžę į mokyklą, mokiniai užbaigė filmavimo darbus. 6 valandą vakaro mokytojai, mokiniai ir jų tėveliai susirinko į mokyklos šventinį atsisveikinimo vakarėlį.


Netradicinės pamokos, skleidžiant Erasmus+ projekto „Kartu prieš Internetines patyčias“idėjas, vyko Garliavos ir Mastaičių skyriaus 5-10 klasių mokiniams. Projekto dalyviai- mokytojai integravo Erasmus+projekto metu susistemintas žinias apie Saugų Internetą į  Žmogaus saugos ir užsienio kalbų (anglų ir vokiečių kalbų) pamokas. Projekto dalyvės- mokinės Gabija Kleizaitė ir Austėja Buslytė vedė pamokas Mastaičių skyriaus mokiniams, aiškino kaip saugiai ir atsakingai elgtis internete, dalijo lankstinukus su svarbia informacija apie Saugų Internetą ir skatino nebūti abejingiems pastebėjus kibernetines patyčias.

7a klasės mokiniai dalyvavo integruotoje lietuvių – anglų – vokiečių kalbų pamokoje, kurioje mokiniai išmoko naujų žodžių ir išsireiškimų apie Saugų Internetą. Išklausę Gabijos Kleizaitės ir Austėjos Buslytės pristatymą, mokiniai diskutavo, pasakojo apie savo patirtis bendraujant Internete. Pamokos gale mokiniai pasitikrino savo žinias, atsakydami į klausimus Kahoot programoje.


Visą balandžio mėnesį mokykloje vyko netradicinės pamokos Garliavos ir Mastaičių skyriaus pradinės mokyklos mokiniams, kurias vedė Erasmus+ projekto „Kartu prieš Internetines patyčias“ dalyviai: mokytojai ir mokiniai. 3-4 klasėse pamokas, klasės valandėlių metu, vedė Viltė Kuliešiūtė, Gabija Gruodytė, Ieva Koženkovaitė, Greta Verbylaitė, Gabija Kleizaitė, Austėja Buslytė. Mokinės aiškino pradinukams kokios grėsmės kyla internete ir kaip apsisaugoti, išdalino lankstinukus, kuriuos paruošė Erasmus+projekto dalyviai. Mokiniai atsakinėjo į klausimus, savo mintis išdėstė piešiniuose ir minčių žemėlapiuose.


2019 balandžio 19 dieną Kauno r. Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinės mokyklos 4a klasės mokiniams vyko netradicinė anglų kalbos pamoka „Mes prieš kibernetines patyčias“.

Pirmiausia mokiniai sužinojo kas yra kibernetinės patyčios, susipažino su pateikčių ir lankstinukų informacija, stebėjo video įrašą bei dalinosi patarimais kaip jas būtų galima spręsti.

Aptarę pateiktą informaciją ir pasidalinę į grupes, 4a klasės mokiniai pradėjo kurti minties žemėlapius. Šis metodas skatino idėjas svarstyti kolektyve ir pateikti jas vizualiai.

Pristatę savo kūrybinius darbus, mokiniai įsivertino bei vertino kitus klasės draugus.

Netradicinė anglų kalbos pamoka padėjo vaikams suprasti, kad niekas neturi patirti patyčių bei kiekvienas turi elgtis atsakingai kibernetinėje erdvėje.


Vasario 2 d. vakare visi svečiai ir mokyklos bendruomenės nariai susirinko aktų salėje, kurioje jie stebėjo mūsų mokyklos mokinių įspūdingus pasirodymus. Gausūs aplodismentai ir susižavėjimo šūksniai nepaliko abejonių, kad svečiai liko sužavėti renginiu. Vėliau mokyklos direktorė svečiams tarė atsisveikinimo žodį ir padalino saldžias dovanėles kiekvienos šalies atstovei. Įteikus dalyviams sertifikatus, projekto koordinatorė pakvietė vieną iš tėvelių pasidalinti savo įspūdžiais. Nuoširdūs žodžiai ir padėka svečiams už nuostabią savaitę praleistą drauge džiugino visus projekto dalyvius. Italijos, Latvijos ir Portugalijos mokytojos taip pat visiems dėkojo už puikią viešnagę mūsų šalyje.

Projekte dalyvavę mokytojai, mokiniai bei jų tėveliai liko patenkinti visos savaitės renginiais, galimybe pabendrauti angliškai bei įgyti puikių draugų iš kitų Europos šalių.


Penktadienį (vasario 2 d.) aštuntą valandą ryto projekte dalyvaujantys mokiniai susirinko informacinių technologijų kabinete, kur savarankiškai ar dirbdami poromis kūrė ir maketavo lankstinukus.  Projekto dalyviai noriai bendravo ir bendradarbiavo atlikdami užduotis; taip pat džiugu, kad mūsų mokyklos mokiniai paaiškino svečiams kaip naudotis lietuviškomis kompiuterių programomis. Po pietų pertraukos, mokytojos ir mokiniai paruošė lankstinukų parodą mokyklos stenduose.              


Ketvirtadienio (sausio 31 d.) pirma pamoka buvo skirta projekto veiklų apibendrinimui bei dienoraščių pildymui. Devintą valandą ryto visi projekto dalyviai išvyko į KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetą, kur lektorė dr. E. Jaleniauskienė skaitė teorinę paskaitą ir vedė praktinius užsiėmimus pagal švietimo programą „Pergalvokit ir sustabdykit elektronines patyčias“. Mokiniai pasiskirstę į keturias grupes aktyviai dalyvavo įvairiose veiklose: mokėsi žodžių definicijas, peržiūrėjo ir aptarė video įrašus, pildė klausimynus kibernetinėje erdvėje bei mokėsi kurti infografikus. 


Po pamokos skirtos minčių žemėlapių kūrimui, trečiadienio rytą visi projekto dalyviai vyko į UAB CUJO Baltic įmonę, kur jos atstovai papasakojo apie socialinių tinklų saugumą. Savanoriškas visuomenės švietimas kaip elgtis kibernetinėje erdvėje buvo naudingas kiekvienam projekto dalyviui. Pasivaikščiojus po įmonę ir susipažinus su jos darbuotojų vykdoma inovatyvia veikla, visi susirinko poilsio kambaryje, kur mokiniai galėjo pasidalinti įspūdžiais, pažaisti stalo žaidimus ir pasimėgauti kava ar užkandžiais. 


Antradienį (sausio 29 d.) anksti ryte projekto dalyviai išvyko į Vilniaus universiteto (VU) Matematikos ir informatikos fakultetą, kur susipažino su kibernetinio saugumo laboratorija, kuri yra pripažinta kaip efektyvi kibernetinio saugumo mokymosi bei tyrimų platforma. Po trumpo pasivaikščiojimo universitete, projekte dalyvaujantys mokytojai ir mokiniai susirinko vienoje iš auditorijų, kurioje doc. dr. Linas Bukauskas skaitė paskaitą apie saugumą internetinėje erdvėje. Pasisėmus teorinių bei praktinių žinių visi projekto dalyviai noriai dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose Pinigų muziejuje. Pasimėgavus interaktyviais mokomaisiais žaidimais visi dalyviai išvyko namo. 


2019 sausio 28 dieną visi projekto dalyviai susirinko mūsų mokyklos aktų salėje, kur sveikinimo žodį tarė mokyklos direktorė Valė Urbelienė ir palinkėjo sėkmės įgyvendinant projekto veiklas. Pirmiausia aštuntos ir šeštos klasės mokinės svečiams pristatė paruoštas pateiktis apie Lietuvą, Kauną, Garliavą ir savo mokyklą. Mokiniai iš Italijos taip pat papasakojo apie savo šalį, gimtąjį miestelį ir mokyklą. Po trumpos pertraukėlės, mokiniams užsiėmimus organizavo psichologė Agnė Lakačauskaitė iš „Vaikų linijos“. Buvo siekiama įvertinti moksleivių turimas žinias apie patyčias įvairiose situacijose ir didinti mokinių ir mokytojų sąmoningumą. 


Paskutinį sausio mėnesio sekmadienį prie Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinės mokyklos rinkosi mokiniai ir jų tėveliai bei nekantraudami laukė atvykstančių mokytojų ir mokinių iš Italijos, Latvijos ir Portugalijos. Erasmus+ programos KA229 bendrojo ugdymo sektoriaus mokyklų mainų partnerystės finansuojamo projekto „Together Against Cyberbullying“ veiklos vyko sausio 28 – vasario 1 dienomis. Dėkojame mokyklos administracijai, mokytojams,mokiniams ir šeimoms, apgyvendinus projekto dalyvius, už pagalbą organizuojant projekto veiklas.


Dėmesio! Nuo 2019 m. sausio 27 d. iki vasario 2 d. Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinėje mokykloje vyks Erasmus+KA229 mokyklų mainų partnerysčių projekto mokomųjų veiklų vykdymas, kuriame dalyvaus Italijos, Latvijos, Lietuvos ir Portugalijos mokyklų mokiniai ir mokytojai. Bus siekiama į projekto veiklas įtraukti kuo daugiau dalyvių. 


Š.m. lapkričio ir gruodžio mėnesiais  6, 7 ir 8 klasių mokiniai ruošė minčių žemėlapius. Vienas didžiausių iššūkių su kuriuo jie susidūrė buvo pasirinkti tinkamus žodžius ar žodžių junginius, kurie būtų susiję su kibernetinių patyčių tema. Norime pasidžiaugti, kad mokiniai išmoko naujų anglų kalbos žodžių, norėdami perteikti savo mintis kaip jie supranta kibernetines patyčias. Pasirinktas minčių žemėlapio metodas buvo puikus būdas iliustruoti reikiamą temą.


Kadangi kiekviena šalis išsiskiria savo kultūriniais ypatumais, kurie atspindi jos išskirtinumą, pirmiausia mokiniai susipažino su kitomis Erasmus+KA229 mokyklų mainų partnerysčių projekto partnerėmis šalimis. Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinės mokyklos 6, 7 ir 8 klasių mokiniai rinko informaciją ir ruošė plakatus apie pasirinktas šalis. Darbas grupėse buvo naudingas mokiniams ugdantis užsienio kalbos komunikacinę bei tarpkultūrinę kompetenciją.

 


Š.m. lapkričio mėn. kartu su kitomis Erasmus+KA229 mokyklų mainų partnerysčių projekto partnerėmis sudarėme klausimyną norėdami nustatyti kibernetinių patyčių lygį savo mokyklose. Gruodžio mėnesio pirmąją savaitę kiekvienos mokyklos individualiai pasirinktas mokinių, jų tėvelių ir mokytojų skaičius dalyvavo apklausoje ir pildė anketas. Gauti rezultatai artimiausiu metu bus aptarti kartu su projekto partnerėmis.


Š.m. spalio – lapkričio mėn. vyko projekto „Together Against Cyberbullying“ logotipo kūrimo konkursas. Mokiniai aktyviai įsitraukė į turiningą kūrimo procesą. Mokyklos partnerės dalinosi savo mokinių sukurtais logotipais, vyko balsavimas. Išrinktas vienas geriausių logotipų, kuris turėtų reprezentuoti mūsų projektą, ir šio konkurso nugalėtoja tapo Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinės mokyklos 8a klasės mokinė Aurėja Geištoraitytė.

Taip pat norime pasidžiaugti puikiu mokinių iš Italijos – Clemente Maria Grazia, Mercurio Ilaria, Minicozzi Chiara Michela – plakatu, kuris geriausiai išreiškia suplanuotų projekto veiklų idėją.

 


Garliavos Adomo Mitkaus mokykla gauna Europos Komisijos finansavimą ir yra pasirengusi įgyvendinti tarptautinį Erasmus+ 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus Mokyklų mainų partnerystės projektą  „Together Against Cyberbullying“ (Kartu prieš kibernetines patyčias). Projekte  dalyvauja Portugalijos, Italijos ir Latvijos mokyklų- partnerių mokiniai, mokytojai ir mokyklų bendruomenės.   Erasmus+ programa  yra puiki galimybė mokiniams:

  • susipažinti ir susirasti naujų draugų,
  • keliauti ir pažinti kitų šalių kultūras,
  • patobulinti savo anglų kalbos žinias bei įgusti jas taikyti praktikoje,
  • gerai praleisti laiką bendraujant ir bendradarbiaujant su bendraamžiais bei dalinantis gerąja patirtimi.

Mokiniai, dalyvaujantys  projektuose, geba justi pasitenkinimą kasdieninėje veikloje ir turi labiau išugdytą  iniciatyvumo jausmą,yra labiau motyvuoti, pasiekia geresnius užsienio kalbų žinių rezultatus ir aukštesnį skaitmeninio raštingumo lygį, geriau supranta socialinę, kalbinę ir kultūrinę įvairovę.

8b klasės mokinės Dijos Visockaitės logotipas.